Kopperskyrkan söker pastor/ diakon på 60%

Denna text publicerades första gången den 2017-12-17. Den kan därför innehålla information eller ståndpunkter som är inaktuella. Den finns tillgänglig på hemsidan för arkivändamål.

Kopperskyrkan, Stenungsund söker pastor/diakon som föreståndare på 60%.

Stenungsund är en starkt växande kommun med närhet till hav, skog och storstad. Här finns goda kommunikationer (pendlingsavstånd till Göteborg), gymnasium och möjlighet till en rik fritid. Kopperskyrkan är belägen i centrala Stenungsund och tillhör Equmeniakyrkan.

Vår önskan är att vara en inkluderande kyrka med engagemang i vårt samhälle. Vi vill forma en kyrka för hela livet där mötet med Jesus förvandlar dig, mig och världen. Våra prioriterade områden är att erbjuda en varm och öppen kyrka där alla får plats, att arbeta med nyanlända, utveckla vårt arbete med familjescout och synas i samhället med olika kulturella aktiviteter.

Tillsammans med vår pastor vill vi både fördjupa de kontakter vi har och finna nya vägar i vårt arbete. Vi upplever att möjligheterna är stora och att vi behövs som kyrka i Stenungsund.

Vi söker dig som vill:

• Vara en del i Equmenias arbete med bl.a. familjescout.
  • Finnas med i vår samverkan med Svenska kyrkan och knyta samhällskontakter.
  • Utmana oss att växa både som människor och som församling.
  • Möta olika åldrar och deras behov av gemenskap, undervisning och själavård.
  • Utveckla vårt gudstjänstliv

Tjänsten utformas i samråd med sökande.

Välkommen med ansökan och att ställa frågor

Kjell Strömner
kjell.stromner@gmail.com